Girl meets boy

Nästan exakt på dagen, ett år sedan jag träffa dig för första gången. Jag tyckte du var den vackraste människan på jorden, den som fick hela min tillvaro och existens i gungning. Nu, ett år senare så kände jag knappt någonting. 

 

Igår stod du där med en kortärmad skjorta med färgglada streck på både längd och bredd, instoppade i ett par jeans med ett beiget läderbälte som kronan på verket. Förra året var du skyldig till att krossa mitt hjärta, detta år var du skyldig till att bryta mot alla modets lagar. Jag vet inte vad av ovanstående som är värst, men jag var mållös igår. Jag fick träffa din flickvän igår och jag tänkte bara att han är din, du kommer få åka med på en massa turer med honom må du tro. En bergodalbana då lyckorusen försvinner lika fort dom kom.

 

Jag är faktiskt inte bitter över situationen, även om jag är väl medveten om att det måste låta så. Jag är matt över alla situationer som någonsin har uppstått mellan en pojke och flicka, man och kvinna, dam och herre. På alla missförstånd, krossade hjärtan och svek.

 

Man skall alltid gå efter magkänslan. Jag tror starkt på att om det inte uppstår någon attraktion mellan dom både parterna inom bara någon minut kommer det aldrig uppstå någon. Man kan försöka att lura någonannans hjärta, hjärna och själ, men man kan aldrig lura sig själv.  

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback