Lite om ingenting

Igår var jag på barnpassningsintervju hos ett par (med en liten pojke, Sebastian, som var 10 månader) i Sisjön efter jag för några månader sedan la upp en profil på www.barnpassning.se. Jag skulle vara där vid halv tio men kom en kvart för sent efter att jag hade dragit mig några minuter extra i sängen och missade den bussen jag hade tänkt ta. Jag fick träffa lilla Sebastian och äta chokladmuffins. Satt stel som en pinne på stolen och försökte vara kvick och chic, vilket jag total misslyckade med. Kallpratade om vädret och hur intressant jag tyckte mina studier var (religionsvetenskap för dom som inte vet). Efter en halvtimme var jag därifrån och åkte in till stan för att köpa ett klädesplagg (vet i ärlighetens namn inte vad den kallas, skulle gissa på bolero, en glittrig sådan i allafall) och träffade undervackra Maria (bilden) som hade varit och tränat och såg superfräsch ut med hennes rosröda kinder och porslinshy. Själv hade jag varit och slängt i mig två cheeseburgare innan vi träffades för jag hade två timmar att slå ihjäl. Vi gick och fika på Expresso House vid Nk som är hennes favoritställe, och jag som så sällan fikar hade inget emot att gå dit (förutom att lunch inkl. salladsbuffé kostar från 52 kr vid Condeco och jag var fort. hungrig tro det eller ej).

Maria Waddington

Imorgon spelar La Hospitalle på Sticky Fingers och det är ett band av två, tror jag, som min jämgamla kusin Axel spelar i. Av en ren slump var jag på Sticky förra gången dom spela, då Amela skulle kolla på hennes kompis som även hon spelade i samma band. Upplevelsen var inget jag kommer ihåg så mycket av förutom att dom var hur många som helst på den lilla scenen och Alex sa att dom gav honom både huvudvärk och tinnitus.  

 

Jag har laddat hem några gamla smörlåtar av Backstreet Boys som jag lyssnar på. Ja, jag har nått botten nu. Skjut mig!

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback