Moore is moore, less is poor

Bingo Rimér

Jag prenumererar på Moore, och jag tycker om läsningen. Det är roande att få läsa lättvikts intervjuer med pinuppa flickor som försöker att svara rappt och sexigt. Men den största anledningen till att jag prenumerera på Moore är på grund av Bingo Rimér, jag tycker han verkar vara en otroligt lättsinnlig och rolig människa med en stor portion självdistans och självironi. Att han i ett förgående nummer säger att chansen är minimal eller att den knappt existerar att han skulle få ett journalistpris visar detta. Han tar allt med en klackspark och även trots att han inte är en grävande journalist så är han känd, begåvad och respekterad av mig.

 

I numret som damp ner i brevlådan igår var det en intervju med ett teologistuderande norska som med sitt blonda hår och stora silikonbröst skulle få fördomarna raseras en efter en. Det är så lättförtjänta poäng och jag som läser teologi borde inte tycka om att beskrivas som "ett par hornbågade glasögon, råttfärgat hår och en glåmig hy som inte sett solen sedan Luther spikade upp sina katekeser", men jag älskar det. Verkligen ser inte ut sådan, personer på föreläsningarna som skulle kunna gå under denna beskrivning är i klar minoritet. Rebecca, som den blonda bombnedslaget som studerar teologi heter, står på alla fyra på en bild. Säger i intervjun att hon faller för bad boys, var hon vill ha utomhussex och att hon föredrar välhängd före välbärgad. Det är så genialiskt Bingo, så många pluspoäng till dig och precis lika många minus till Rebecca.

 


Kommentarer:
Postat av: - Nonsens och rappakalja Jakob -

Nå, välhängd eller välbärgad?
Du är ganska rolig ibland, du höjer onekligen standarden bland den otroliga mängden skitbloggar där ute(min inkluderad, jag har inte skrivit ett vettigt ord sedan jag startade den).


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback