Sell-out!

Sista avsnittet av Bröllopsfeber visades förrförra söndagen på kanal5. Jag blir mer och mer övertygad om att jag aldrig skall ha ett stort bröllop, men det jag vill kommentera var när Annika Ljungberg (sångare i Rednex) fick höra sin då blivande man Jens Sylsjös bröllopslöften och han säger "Det sägs att den dag du föddes, regnadet det. Det var Gud som grät över att han förlorat sin vackraste ängel"  och hon stortjöt och tyckte det var det mest hjärtskärande och vackraste hon hört. Jag skulle börjat skratta, man förstår varför den repliken används oftare på krogen i berusat tillstånd än på bröllop. Han, Jens, måste gått in på internet och sökt efter denna smörja för det är knappast något han kommit på själv i med att den hittas dagligen på olika tonårstjejers community-sidor. Det påminner mig om högstadiet när vi skulle skriva en dikt i svenskan och en klasskamrat tog en från internet. "Om du vore en blomma skulle jag va en ko, jag skulle äta upp dig för du va så god."  Heja heja, i den standaren var hans bröllopslöften, tragiskt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback