Innehållslös dag/kväll/natt

Att säga att min dag har varit innehållsrik vore en lögn, en stor lögn. Jag har passat Julia från halv sex - tills nu, kollat på massvis med filmer allt från Barbie till Teletubbies (under hot av Julia självklart), läst ut "En gyllen bur" av Carmen bin Ladin, börjat på "Förintelseindustrin" fast det tunga fackspråket gjorde det trögt gå igenom boken på en kväll, vart på en runda med Charlie i trädgården, pratat med Alex och nu slutligen är jag hemma och sängen ser inte alls så inbjudande ut som jag hade velat föredra.

Jag lyssnar på Ani Difranco och våndas över att det antagligen är salstenta i min nästa kurs vilket gör att jag måste köpa varenda en av böckerna i kurslitteraturen och kursen behandlar världsreligoner så vi kommer gå igenom två världsreligioner i genomsnitt per föreläsning, jippi. Duger det med systerns bok hon har i religionkunskap nu i nian tro?

Imorgon skall jag äta pizza Roma och därmed basta. Jag är en finsmakare men att äta oxfile, potatisgratäng och rödvinssås hör inte till den kategorin enligt mig. Det är en förfining av svensk husmanskost á la söndagsmiddag. Idag fick mina smaklökar gå loss på löjrom och herregud min skapare (jag skämtar!) det är gott gotti gott gott. Apropå "gott gotti gott gott" så står det så på 4 Gott:s godispåsar man får därifrån. Jag och Alex har under en lång tid försökt knäcka gåtan med varför det heter "4 Gott" är det någon ordvits ingen förutom dom som äger affären förstår sig på, eller finns det kanske föregångare till den godisaffär någonannanstans i Sverige i form av "1 Gott", "2 Gott" och "3 Gott". Någon som vet? Jag vill hellre att ni löser denna gåta än Heliga Graal.

Nu visas "Pulp Fiction" för hundraelfte gången på Tv4 men jag har aldrig sett klart på den. Har alltid droppat av innan den resterande kvarten skall utspelas. Kanske skall ta det stora steget och se hela filmen ut nu.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback