Swan dive

Vid klockan halv sex var jag dödssjuk, klockan sex var jag frisk igen. Börjar fundera på om Alexs hypokondri har smittat av sig till mig. Var i alla fall ute och gick idag med min ena syster, Becka, och hennes kompis Sara. Vi tog vägen om Hovåsskolan så vi kunde göra storslagen entré på vår gamla skola och därmed säga hej till vår andra syster, Ellen, som bor hos pappa nu för tillfället. Jag fick mig en puss, en kram och ett "gå nu", precis sådär som en tonåring skall vara.

Vi gick till Järkholmen när Sara plötsligt fick nog och ville att vi skulle vända om och hon propsa på en jättebra genväg hon hade på minnet som innebär att vi var tvungen att ta vägen om bergen och klättra. Sagt och gjort, 30 minuter längre tog det och vi både trilla, fick skrapsår och skrattade. Mina mockaskor är helt förstörda och mina fötter med kändes det som.

Kvällen har inte varit innehållsrik alls, jag har läst och skrivit mail till Alex, läst lite religion i med att jag råkade försova mig imorse och uteblev på föreläsningen som vanligt, jag har hyrt film, smakat på kaffechocklad som Sara gjorde, njutit till dom erotiska scenerna ur "Unfaithful", köpt godis, trillat ännu en gång (och man tycker det är värt att nämna då har man inte gjort mycket), städat rummet och nu klockan ett väntar jag på att bli förförd av John Blund när man egentligen borde bli förförd av någon helt annan.

Kvällen låt är ännu en gång av Ani Difranco med "Grey".



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback