Tillbakablick: fredag

I fredags skulle jag träffa pappa för att luncha. Gick efter två trekvartsföreläsningar om buddism satte jag riktning mot Handels och kom dit en halvtimme innan utsatt tid, jag är verkligen min mors dotter. På grund av kyla och nyfikenhet gick jag för att kolla in Handels fashionabla bibliotek men började virra omkring i korridorer för att se min pappa in action. Hittade honom till sist och några minuter senare befann vi oss på en vietnamesisk restaurang som gav mig en mycket osmaklig smakupplevelse i form av tre små rätter. Entrecote som smakade granbarr, kyckling med myntasmak och friterad bläckfisk som jag inte rörde. Efter att både jag och pappa hade lyckats välta våra stolar vi satt på och ryckandes av pengar av pappa begav jag mig in till stan för att göra några ärenden och sedan ta mig hemåt. Fredagskvällen spenderades med mamma, räkor, ”Advokaterna” och msn. Tragiskt underbart!         


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback