Tillbakablick: lördag

Igår, lördag, passade jag mina trollungar. Julia är så underbart söt att hon kan komma undan med vadsomhelst. Som när hon tar småpengar hon hittar och lägger den i hennes lilla spargris och sätter ena fingret över munnen och säger ”Ssscch, det får bli våran hemlighet. Jag får”. En sak hon däremot inte fick var att stoppa hennes kam i en glas med läsk och sedan borsta igenom hela håret tills det var helt dyblöt och dräpte av pärondricka. Det var kul för en sekund sedan förstod jag att i detta skick kan jag inte lämna över henne så efter övertalning till att duscha som slutade med att lyx-bada i litervis med skum och badankor fick jag hennes hår tvättat. Sex timmars barnpassning och 400 kr rikare, alltid något.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback