...

Jag har ätit massvis med mat, god mat, som nu gör mig illamående. Jag är inte bra på att säga stopp när jag äter någonting gott och särskilt inte när man dricker ett, två, tre glas vin till maten som inkluderar skumpa (något halvtaskigt men ganska billigt var intrycket jag fick) då jag drack minst halva flaskan för hey det är jag som fyller år. Nu kurerar jag mig med mineralvatten och hoppas att denna otroliga mättnad snart släpper. Är dödstrött och skall snart upp igen känns det som. Bakar inte tårtan hemma utan tar med mig ingredienserna så kan vi baka och stöka hemma hos familjen där jag passar barn hos. Så vi har något roligt att göra utöver allt pärlande, dansande till Barbapapa-cd:n, hoppandet i studsmattan (och imorgon blir det regn, fan), kollandes på tecknad film, läsandes av "Pelle Svanslös", kurragömma, ja ni förstår listan kan göras oändligt lång.

Daniel ringde sen och då sa jag att jag fyllde år och han sa "oj då, vi kan äta middag på "Vasastan" imorgon jag bjuder", men det tyckte inte jag. Jag orkar inte. Jag orkar inte vara mamma åt honom, att ställa upp och vara med på alla humörskiftningar när han aldrig ger något känslomässigt stöd tillbaka. Jag är ledsen och antagligen inte det ultimata vännen man kan ha, men jag orkar helt enkelt.

Jag hatar Robyn med "Handle me" är riktigt bra.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback