Ett offentligt farväl till Daniel

Imorgon åker Chippenes Daniel (någon som såg hans lillebror Niklas på Floorfiller? Det var han som stod stil till Michael Jacksons "Beat it" i en minut) till London på obestämd tid och veckan där innan var han i New York (att han skulle till New York var hemligt för allmänheten men han lyckades döpa sig till "New York next", på msn. Smart!). Jag är ledsen Daniel, men jag tycker inte synd om dig. Jag läser i Göteborg, staden som jag i och för sig älskar men håller på att tröttas ut av. Sen skall jag läsa en termin till här i Göteborg förmodar jag och efter det till Ljungskile i två år. Jag ser verkligen hela vida världen. Jag har i och för sig tänkt mig att åka till New York efter dom två åren och vara där på obestämd tid. Usa fascinerar mig något så otroligt och bara tanken på att få åka i gula taxibilar, gå i Central Park, se bio på jättedukar med smörpopcorn, få uppleva nattlivet (jag är 22-23 år då så jag kan gå ut), second hand shoppa och bara uppleva en annan storslagen kultur som är allt annat än finkultur tilltalar mig.

Denna lördag skall jag passa mina små troll och lördagen därefter, efter den helgen kommer mig födelsedag och då fyller jag 20 och då skall jag bannemej gå till Nef och uppleva Sticky Fingers på en helgkväll. Storslagna kvällar att vänta alltså.

Till Daniel, min vän sen jag vet inte ens när. Vi retar gallfeber på varandra men du är min vän i vått och torrt och du kommer alltid finnas i mina tankar och hjärta. Ta hand om dig så hörs vi varenda gång du är full, dvs tre-fem ggr i veckan. Du kommer kanske inte ta London men storm, men jag hoppas att staden kommer att ta emot dig med öppna armar och ge dig en massa äventyr och ännu mer erfarenheter rikare.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback