I don't have to sleep to dream

Jag lyssnar igenom Fiona Apple och hoppas på att vaska fram några guldkorn. Nu gäller det, snart är jag näst intill helt utlämnad till denna hårda mentalitet som finns där ute. Min vän, min Alex är snart historia här i staden Göteborg och jag känner mig ensam men inte förlorad.


Till helgen skall jag göra högskoleprov likt tiotusentals andra, på middag hos Daniel, åka till Ullared (white trash som jag är!), utgång, börja med hemtenta till Nya testamentet (det räckte inte med att göra en interpretation på Jeremia 24:1-14 utan nu skall man välja en text ur Nya Testamentet med, HALLELUJAH!) och ta vara på dom sista dagarna kvar med Alex på ett bra tag.

När jag var på High Chaparell någongång i början av tonåren kan det varit med far, systrar, pappas bästa kompis Håkan och hans yngre dotter Karin så var helgen höjdpunkt och enda dessutom när vi vaskade guld och alla fick en sheriff guld(metall)stjärna. Den byter jag gladeligen ut ny mot ett annat guldkorn Fiona Apple - If We Kissed.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback