Imorgon är det teologen fest

Imorgon är det teologen fest och jag är spänd av förväntan på hur dom nya a-kursarna ser ut. Gärna gärna söta, icke-kristna och framförallt ROLIGA killar i alla åldrar. I fredags började studierna (låter sååå vuxet) igen och utan Jossie som flytt till Stockholm och till min förvåning utan Dani, och hon hade inte ens sagt till. Jag satt utanför salen och kollade omkring och kände mig vilsen och såg bara ansikten som jag kände igen men inte ville känna igen. Efter tio minuter på föreläsningen kom Svante instaplandes luktandes bakfylla, tack för att han aldrig ändrar sig och nu kände jag mig inte lika hjälplöst ensam. Det är bara skola och jag är som sagt inte där för att få vänner som jag så charmigt sa första dagen förra terminen när man hade parats ihop i grupper om sex som skulle äta med varandra. Gick längs avenyn med en kille som var ny i tisdags och berättade hur hemskt allt var, tror jag skrämde upp honom mer än vad jag hade tänkt. Jag ville bara visa en målande bild av min och nu även hans vardagar på teologen. Långa tråkiiiiiiga föreläsningar som då och då byts ut till ännu tråkigare gruppövningar där man sitter och kluddar i sitt block. Men jag sa i alla fall att det var hyfsat enkelt att kara av tentorna och att det inte skulle bli något problem om han inte vore hjärndöd, så jag antar om han kuggar så är det inte till mig han berättar det för, oj.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback