La dolce vita

La dolce vita

Någon som blogga upp denna bild, med Anita Ekberg klassiska scen från Fontana di Trevi i Rom från filmen "La Dolce Vita". Bloggaren sa att glamourfaktorn var höööööög på denna bild, men jag tycker denna bild på Anita riktigt andas glamour istället:
Anita Ekberg

Den som slänger ett mynt i Fontana di Trevi skall återvända till Rom sägs det. Jag satt där för några år sedan som sur tonåring och kasta in ett mynt och vägrade sedan vara med på kort och sprang till närmsta Benetton butik istället. Min mamma kasta även hon ett mynt där, hon älskar Rom och hennes dröm är att få återvända ditt en gång till i livet. Och det skall jag som god dotter och stor beundrarinna till mamma se till. Beundrarinna låter lite för fattigt för det jag känner för min mor, hon är världens bästa mamma och jag älskar henne mest på hela jorden.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback