Lite om ingenting och allt

Jag håller på att svälla upp, min omkrets runt midjan blir bara större och större. Jag är en ballong som aldrig spricker, hjälp mig, snälla låt det vara menstruationen (skulle aldrig skriva mens, det låter alldeles för verkligt, kroppsligt och ja äckligt). 

Var i stan igår och handlade välbehövda koftor. En mörkröd, mossgrön och senapsgul. Hela bedårande allihop och stickiga med för den delen. Funderade på om jag skulle köpa i den här strl jag köpte eller en mindre och tog sen den större och det första jag får höra när jag kommer hem är mamma som säger "är den inte lite liten". Vissa ändra sig aldrig. Mamma säger alltid att allting är för litet och jag försöker alltid köpa för små strl för jag är helt besatt i strl. Köper jag en xs i något så innebär det att jag är smal även om jag inte kan stänga tröjan/byxan/dragkedjan till kjolen. Fast har man en kjol med dragkedja så är det bäst för alla om den inte går att stängas, gud så hemskt.

Har köpt nytt hår, ja jag använder extensions. Annars är mitt hår lika kort som andras bebishår. Istället för att limma håret så använder jag spännen så hallelujah, nu sliter det inte på håret. Så medan jag har långt fejk hår, så kan mitt hår växa och till sist om några år ersätta mitt långa fejk hår till mitt egna långa hår.

Skall passa barn imorgon, tredje lördagen i rad och det gör mig inte mycket. Julia är bedårande och Agnes och Saga är självgående. Man läser lite sagor, leker lite, gör enkel mat, kollar på en film, nattar dom och tjänar pengar (sen ett år efter läser jag detta och tänker vem fan är Agnes hon heter juh Alice).

Skall iväg till Alex ikväll och dagens höjdpunkt är dom nya popcorn vi skall pröva på ikväll. Ta det lugnt, ni kan andas, popcorn är självklart inte den ända vi skall äta.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback