Alla vägar bär till Teologen

Vaknade klockan sex. Tog en Ipren, hoppade in i duschen, gjorde i ordning mig och sedan var det bara att pulsa i snön för att ta mig till busshållplasten (okej, det kan vara 200 m högst, men det är svinkallt och snön meterlång (känns det som)). Hoppade på första bästa buss och hade egentligen ingen aning vad det skulle föra mig men lyckligtvis åkte den förbi "Marklandsgatan" och jag kunde ta en överfull spårvagn till skolan. Blängde på en ungdom (det var mycket bättre när jag var ung) som tog upp två platser genom att sätta sin fula Everest-ryggsäck på sättet mittemot. Orkade inte ens kommentera och ännu mindre putta undan hans ryggsäck så tuff som jag är satt (nej jag STOD) och stirrade på honom och hoppades att min magsjuka skulle överföras genom telepati.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback