Depp, trislott, Joyce Carol Oates

Idag är jag verkligen depp, men efter att ha varit mamma och handlat och fått med mig diverse godsaker känns det lite bättre. Kände att turen var med mig, med den otur jag har i kärlek (total avsaknad av någonting som kan associeras med kärlek) borde jag ha tur i spel. Köpte en trisslott och vann 50 kr, gick till kassan och sa jag vill lösa in den. Vilket på spelspråk betyder ge mig två nya lotter (i med att jag vann 50 kr, och dom kostar 25 kr st), men det var inte det jag ville. Jag ville få min enorma vinstsumma och för en gångs skull gå på plus men givetvis var dom två nya nitlotter båda två även om jag för en sekund trodde att jag vunnit hundratusen (hur många händer inte det, alla som köpt en lott har antagligen också sett fel och för en sekund trott att dom vunnit en större summa).

Började läsa "Brudgummen" av Joyce Carol Oates och det känns så djäkla bra att ha lite skönlitteratur att fly den tråkiga vardagen med. Nu skall jag kolla om tentaresultatet har dampt ner i gu-mailen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback