Ett kallt helvete

Jag vaknade, håret var rufsigt, gårdagens smink var kvar, det kändes som jag inte kunde andas (hade antagligen druckit för lite vatten när jag skulle svälja min morgonmedicin så det kändes som den fastnat i halsen) och det var grått ute. Underbart, ännu en härlig dag i ett meningslöst liv där helvetet är kallt som fan. Såg resultatet på tentan och det kändes som solen tittade fram bland molnen, men efter fem minuter har man redan kommit över dagens lycka och väntar på nästa händelse som inte kommer vara i ens favör.

Alex var här en stund på kvällen och tv-tablån hade inget att locka med förutom lite "Grey's Anatomy".

Imorgon skall jag ta mig ändå in till stan för köpa en kalender och skriva in oviktiga saker som mitt liv kretsar runt. När föreläsningar är, när hemtentan skall vara inlämnad, när jag skall hämta Julia, vad som händer tredje lördagen i april. Saker som egentligen inte betyder något när allt kommer omkring. Jag undrar när någon skall knacka mig på axeln och låta mig på ta del av uppenbarelsen och låta mig få svar på alla mina frågor. Ibland, dock endast några få sekunder, önskar jag att jag vore som du. Dumglad, med total avsaknad av djup och ett ständigt levande på läpparna.

Dagens låt:
Richard Ashcroft - "Check the meaning"

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback