Göteborg vs. Stockholm

Jag vet att jag ältar det men skall jag betala 695 kr för att få tillgång till att kontakta annonsörerna på bostaddirekt.com och därmed bestämma att nu blir det Stockholm för hela slanten (i alla fall för dom 700 kr, jag är inte gjord av pengar. Jag är snarare helt utfattig).

Det här är det jag ser (vill se) som min framtid i Göteborg vs. Stockholm:
Göteborg: läser på teologen där all litteratur är på engelska och ämnen halvtrista (för inte säga ointressant), förhoppningsvis börjar det några nya trevliga/roliga i bästa fall "normala" på teologen som man kan lotsa runt, passar barnen som förhoppningsvis blivit snällare och får in lite pengar (till Mykonos), gör storslagna collage och idéerna sprudlar, är hemma i trygga Göteborg med världens bästa mamma, blir mer och mer osjälvständig och om jag har tur ser jag en endaste söt kille på hela terminen, teologen-festerna blir roliga (som omväxling från den sista), hittar jobb till sommaren.
Stockholm: bor hos min kusin i någon vecka, kommer henne närmare och umgås med henne lite då och då när jag bor i Stockholm (är jag inte blödig), stormtrivs på Södertörn, bor (helst själv) i en så liten (man kommer inte att kunna sova raklångs i princip) etta i centrala Stockholm (fick tips om en sida av någon på en community, tusen tack sa jag men sedan visade det sig att sida hyrde ut lägenheter i Norrtälje, nära och bra), prövar mina egna vingar och inte totalkraschar, kommer toksakna mamma men lär mig att bli mer självständig, prövar på Stockholms uteliv och ser om det har mer att erbjuda än Göteborgs, träffar nya vänner, kanske kan ta kontakt med judiska församlingen i Stockholm (den ortodoxa finns i Malmö, så det slipper man), kommer antagligen inte ha några pengar till att äta så jag går och blir en skinny bitch på några månader (perfekt inför beach (Mykonos) 2006, ser (träffar) någon söt (men helt skittuff, skitsnygg, skitrolig) kille (brist på sådana i hela Göteborg förutom Alex).


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback