Låttexter

Jag har aldrig varit någon höjdare på att memorera låttexter, jag är rättare sagt så urusel att jag undrar om det är något fel på mig. Jag kan komma ihåg vad någon sa till mig för tio år sedan men en låttext jag har lyssnat på 24 Seven är som bortblåst när jag inte får hjälp av att lyssna på låten samtidigt. Detta verkar gälla min syster Ellen med. Fast hon har inte bara problem med att memorera hon hör helt fel med, hon verkar bara inte ha problem. Hon gick runt och sjöng "Ken-tuck-ey" när det skulle vara "Can't touch me".

I mellanstadiet när jag inte längre bara lyssnade på Carolas "Fångad av en stormvind" (så många gånger jag uppträtt med den för kompisar, släkt, roliga timmen, stackars satar som varit tvungna att se på mig mima och göra ett danssteg. En gång när jag uppträde för min mormor och morfar var min kompis Lisa med och jag satte en lapp på mig och en lapp på Lisa. Min löd "Carola" och Lisas löd "Carolas bakgrund", förlåt!) och Pernilla Wahlgrens "Piccadilly Circus" så brukade jag gå runt och sjunga på engelska låttexter som för mig var som latin. Jag sluddrade igenom mig låttexter och Susanne som bott på Nya Zeeland i några år kunde flytande engelska och rättade alltid mig utan att jag hade bett om det. På en engelska lektion när jag fick läsa högt för klassen sa jag "Bobby Marley" istället för "Bob Marley" och det var fantastiskt kul enligt mina klasskamrater. Alex (hoppas du skäms) och Christina gick till och med upp från sina platser, sprang till varandra och sa "Bobby Marley" och asgarvade. När jag äntligen hade jag lärt mig två ord från Bee Gees "Staying Alive" som just var dom två orden "Staying Alive" gick jag runt och trodde att dom sa "Stena Line". Mindre lyckat.


Kommentarer:
Postat av: ulrika

Hehe.. känner igen mig lite där, när jag var liten trodde jag att "tryggare kan ingen vara" var "Trygga Räka". Sånt är allitd lika kul.

Postat av: Fanny

Haha, kan inte sluta skratta när jag läser dina bloggs. Du är så sjukt rolig! Go Girl! :D

2006-01-09 @ 00:11:40
Postat av: Anonym

tack :).

2006-01-09 @ 02:00:33
URL: http://sellouts.blogg.se
Postat av: Lisa

*skrattar* Det minns jagf inte ens. Där emot kommer jag ihåg dockteatern. Hahaha.

2006-01-09 @ 12:46:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback