Lund vs. Göteborg

Jag har en bekännelse, jag var uppe hela natten till klockan tio på morgonen för att kolla upp boende i Lund. Var inne på studieplatser.nu för hitta någon kurs till Daniel och snubblade över att det finns lediga platser i Lund, judaistik. Det som jag har velat läsa så fort jag fick reda på att det fanns, men jag trodde att 20p kurserna började först ht 06. Jag känner att jag bor på Internet och att jag känner till varenda liten hemsida där man hyr ut lägenheter eller studentbostäder. I Stockholm (när jag hade tankar på att börja på Södertörn) så fanns det boende, även om det var lite off ibland, men i Lund där är det helt slut. Aja c-kurs med uppsats i Göteborg kanske slår högre när jag skall söka in till Ljungskiles journalistprogram, jag hoppas i alla fall det. Har fått samtal av Viktoria (barnens mamma) och jag skall sova över där på lördag nästa helg då föräldrarna är ute och resor men hon nämnde inget om när jag skall börja passa barnen på vardagarna när hon talade in på telefonsvaret. Hoppas att det blir av, nästan därför jag stannar kvar i Göteborg (kom ihåg att ringa henne imorgon Anna!). Jag kan i med att lämna någon i sticket (även om jag hade tänkt erbjuda Ellens och Beckas hjälp innan dom hade hittat en ersättare) det känns inte helt rätt. Sedan skall jag plugga mer inför högskoleprovet så jag är laddad utav denna gång och inte bara sitter och sörplar ur det sista från Mer-förpackningarna (hon brukar ge mig sex-nio Mer så jag hinner knappt göra något annat än dricka Mer under tiden man gör dom olika provdelarna, när jag var liten och var ute på utflykter med skolan brukade jag få med mig så många att jag knappt orkade bära ryggsäcken. Ja, jag använde ryggsäck, det går an i låg och mellanstadiet) mamma alltid ger mig när jag skall ut på äventyr. Och mina collage, jag har knappt ägnat en tanke åt dom men nu skall jag ta tag i det med och sen skall jag lägga undan lite pengar till Mykonos-resan. Det låter väl som en plan, eller?

Om det blir Lund nästa termin så vill jag bo här på Magasinet (bild till höger) som ligger 500 m från centrum. Det boendet har varit slut hur länge som helst säkert. Vill man bo i Lund vt 06 och kommit på det nu så får man ställa sig i kö till boenden som Delphi (bild till vänster) som ligger 2,5 km från centrum. Är det någon som känner till någon ledig bostad i centrala Lund (man får väl drömma) får ni gärna hojta till!



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback