Min relation med vintern

Nu har jag tagit mig till Shell genom kyla, snö och mörker för att inhandla ostbågar som skall "luftas" till imorgon (luftade ostbågar is the shit) för min och Alexs myskväll. Jag hatar kyla, jag har aldrig påstått att jag någonsin tyckt om det. Jag tyckte det var tråkigt att åka längdskidor runt Elljusspåret vid Sisjön, jag hatade att åka skridskor med pappa (alla i familjen Braun hade på sig hjälmar och såg ut som byfånar och för att festa till det lite brukade pappa ta med sig en clementin, tack!) Och när vi var i Fjällen och åkte skidor så var dagens höjdpunkt alltid lunchen så jag har aldrig haft något intresse att kombinera ihop med vintern. För mig är vintern bara alldeles för lång och kommer för ofta (hade det inträffat en gång var tionde år kanske det hade varit lite exotiskt).

Alex däremot sa att han såg framemot vintern och kylan för det känns friskt, det får han äta upp nu när han klagar non-stop. Detsamma gällde hans syn på Sverige, han hatade Sverige tills han flyttade till Paris, pussy.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback