Present från Renaida

Present från Reniada
Denna teckning fick jag i present av min kusin Renaida när jag fyllde 19 eller 20. Hon blev så toknöjd över den att dom var tvungen att scanna den så jag bara fick kopian. Hahahah, sötnöt. Men jag förstår att man inte kan ge originalet på sådana här ovärderliga konstverk. Jag undrar bara vem som är jag, säkerligen den som ligger vid palmen och solar.

Kom och tänka på presenter man gav när man var mindre som verkligen gjorde ont att ge bort och som gjorde lika ont att få som föräldrar. Jag måste ha skövlat en mindre regnskog då jag målade och målade kludd på papper och sedan gav till mamma att sätta upp någonstans där ALLA kunde se dom. När man blev lite större gav man bort saker man gjorde i skolan och i slöjden. När pappa tar fram julpyntet så sätter han fortfarande fram våra hemska tomtar vi gjort av toalettrullar och filttyg på sexårsverksamheten haha, det hade aldrig mamma gjort hon skulle ha eldat upp dom om jag fick för mig att sätta fram något sådant. Hos pappa finns ett ljus som föreställer en snögubbe han fick i julklapp av mig i femman kan det vart. Jag tyckte det var årets present alla kategorier och när han ville tända ljuset blev jag helt bestört, det finns kvar ännu. Djävla fint ljus. Syster Ellen gjorde en långkörare med ett fågelbo hon hade gjort och en fågel av garn som hon gav varje gång det fanns tillfälle att ge något för att sedan ta tillbaka det och ge igen vid nästan presenttillfälle.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback