Sabbat eller shabbat

Skrivit in händelser, födelsedagar och judiska högtider i min kalender nu. Det tog en evighet att förstå mig på hur många dagar Rosh Hashana och dylikt varade. Skrev ner när shabbaten är, som inträffar varje lördag och stava det SABBAT istället för SHABBAT. Jag är inte pedantisk, mitt rum ser oftast ut som en krigszon, jag slänger mina kläder i en enda hög och mina anteckningar jag tar på föreläsningar är näst intill oläsbara men ibland kan jag störa mig sönder på saker. Som att jag skrivit sabbat med röd bläck på varenda lördag hela året ut i min nya kalender. Shabbat med stavningen sabbat är den kristna vilodagen på söndan. Fan fan fan fan, hade den inte kostat 235 kr och jag är någorlunda fattig (som en kyrkråtta) hade jag köpt en ny. Fan fan fan!

Uppdatering:
Haaaaaaaaaaaaah, jag fann att man kunde stava det sabbat med. Jag var redo att sätta på mig skorna gå till Nk och vänta där tills dom öppnar tio på morgonen men nu slipper jag. Jäääääs!

Kommentarer:
Postat av: Esmeralda

Du är rolig. Tänkte bara meddela.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback