Studentboende i Lund

Jag blogga om vart jag bli bo I Lund (Magasinet, bild) här om dagen och igår när jag var inne på Lunds studentboende sida så hade en sådan lägenhet kommit upp. Yeaaaah tänkte jag, ställde mig kö (var andra reserv) och idag när jag kollar är jag på åttonde plats. Djävla kö-system, det borde vara först till kvarn inte för att någon varit medlem längre än mig på den sidan. När jag får barn skall jag sätta dom i studentboende köerna så fort dom ploppar ur.


Att få studentboende i Lund verkar hopplöst, om man inte vill spotta upp en massa ka-ching eller bosätter sig på studentboende som Delphi och Sparta som är hemskt fulla, 2 km från centrum (hemskt långt för mig) och hör och häpna det är kö till dom med. Nej det blir Göteborg en termin till. En c-uppsats hopas jag imponerar på någon där ute, rättare sagt dom som har hand om intagningen på Ljungskile Folkhögskola journalistik som för övrigt Daniel Nyhlen gått på, hoppas jag inte får hans smutsiga rum i alla fall.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback