Tabletter

Igår somna jag vid två och då hade Alex varit hos mig till midnatt så jag hade bara två timmar att grubbla och blogga innan jag fick min rofylda sömn som alltid består av marddrömmar nu för tiden. Men jag dör aldrig själv, jag har aldrig dött i en dröm och jag undrar om man ens kan det? För drömmarna handlar alltid om en själv och om man själv skulle dö vem skall man drömma om då, sin låtsaskompis kanske?

I med att jag somna vid två igår verkar det som om kharma polisen inte ge mig någon sömn ikväl Fast igår hade jag mina magiska piller i befogande, sex stycken Atarax senare sov jag. I med att mamma låser in ALLA MEDICINER från ipren till mina Atarax hade jag inte sex st ikväll. Jag får två i taget, högst 4 på ett dygn så här gäller det att ransonera smart. Be om det när man inte behöver, lägga undan och komma ihåg var man lagt dom. Jag låter som en tablettmissbrukare, men allt jag vill ha är min sömn. Min mamma låser in värktabletterna med så det är hennes amerikanska uppfostran och inte mig det är fel på. Mamma kan jag få en ipren jag har huvudvärk, eller om hon inte är hemma och man har mensvärk då får man lägga sig på sängen och hoppas att man inte dör, min mensvärk är något av det överdjävligaste som finns.

Mamma påstår att jag altid haft ett problematiskt förhållande till tabletter, som om man kan räkna mied när jag var sju år och åt mina nallebjörn vitamintabletter som godis. Jag har aldrig rökt på, aldrig prövat droger, knappt rökt en cigarett utan allt jag vill ha är bara min medicin som står receptbelagt på mig. Inte på min mamma. Jag är inte så instabil att jag skall ta 500 ipren och göra ett lamt försök till självmord. Jag vill bara kunna sova och ha inte halvt om halvt dö varenda gång jag får mensvärk och mamma inte är hemma.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback