Träffat kusin Erica

Åt middag hos pappa ikväll med Kathe, Ellen och kusin Erica. Frågade pappa flera gånger om det blev någon god mat och fick svaret ja varje gång. Tackade nej till kinamat här hemma för att äta hos pappa (läs: träffa min kusin) och maten som serverades var ostgratinerad kassler med ananas, klyftpotatis och sås. Hallå, god mat? Kassler? Det är söndag + middag det vill säga söndagsmiddag så servera mig aldrig kassler tack. Det hade vi aldrig fått hos mamma, inte ens klockan fyra på en onsdag.

Det var trevligt att träffa kusin Erica, hon var min stora idol som liten och jag var den klängande kusin som var jobbig (kanske jag är nu med?) och jag tycker det är tråkigt att man har såpass dålig relation till henne. Blod är tjockare än vatten, mer hur mycket tjockare? Jag kanske bara är i stort behov av en storasyster som jag vid den här tiden kunnat acceptera att jag aldrig kommer att kunna få men the next best thing är att ha en äldre kusin man har bra relation med. Hon har humor med, det ligger i släkten, hahah.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback