Vädjande till er Södertörn-are!

Någon som läser/har läst på Södertörn som vill vara så vänlig att svara på några enkla frågor om er tid där för att hjälpa en vilsen Anna. Jag har kommit på Södertörn (journalistik - religion) och vet inte om det känns rätt, har ännu inte funnit något boende jag känner passat mig.
Hur är Södertörn?
Hur är människorna som bor vid campusen nära skolan (och finns det någon endaste söt kille)?
Läser dom som läser journalistik - religion, samtid etc tillsammans första terminen? Tror ni det finns chans att byta inriktning senare?
Är det något liv där på helgerna? Har någon några bilder?

Tusen tack till er som svarar!

Kommentarer:
Postat av: Anna

sorry, fick för mig att du skulle läsa samtidshistoria. Av religionarna har jag hört att det är typ det bästa man kan läsa på södertörn *s* alla är helnöjda.
När det gäller folk beror det på vad man gillar. Södertörn är iallafall skönt befriat från brats. Den första terminen är gemensam, vad jag förstår är det en journalistik kurs (inte samma när jag började)det borde gå att byta inriktning efter första terminen beroende på hur populära de olika inriktningarna är.
Vad gäller Flemingsberg har jag ingen aning, jag har själv aldrig varit där på helgen. Det är ingen metropol direkt och har världens sämsta centrum *s*

Postat av: stina

Hej!
Går i samma klass som Anna. Men jag läste min inriktning (samtidshistoria) löst och började i våras på programmmet. På själva campus har jag fått för mig att det är mest utländska studenter som bor, men jag är osäker. Har läst på stockholms universitet tidigare. Tycker att Södertörn har många fördelar jämtemot SU. Tex är det friare i undervisningen, lärarna är mer ödmjuka och lokalerna är mycket bättre. Jag tror att man kan byta inriktning efter första terminen om man vill, i mån av plats. Om du vill hitta någonstans att bo, kolla även www.sssb.se (stockholms studentbostäder) och www.svebo.se (svenska bostäder). Annars kan blocket.se eller bostaddirrekt.se vara bra om du kan tänka dig att bo i andra hand. Jag har använt bostaddirrekt två gånger, varav första gången blev jättelyckat. Andra gången var så där, hade en ganska skum uthyrare. Annars är privata värdar ett alternativ, tex www.einarmattson.se och www.signalisten.se. Hoppas det hjälpte lite.

2006-01-13 @ 10:11:56
URL: http://girle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback