"Hemma"

Är "hemma" nu efter min underbara semester (snarare resa, har alltid semester) jag haft på Mykonos. Varenda fiber i hela min kropp ville att jag skulle ta mitt handbagage, skita i resten av mitt bagage som redan var på planet och bara gå därifrån. Med två väskor till handbagage som innehöll mycket mer än en tröja, ett par shorts, lite pengar och smink kanske man inte skulle klara sig hela livet på? Men det var i alla fall vad jag ville tro. Tog dock min förnuft till fånga och satte mig på planet för att mellanlanda på Atens flygplats och strossa omkring för att leta efter presenter till mins systrar (varför kan aldrig dom resa och köpa presenter till mig?). Landade vid en tre och en halvtimme senare var jag "hemma" i mitt nya hem som inte längre är Värslev. 43 i Askim utan Spektrumsgatan 34 i V. Frölunda (hade visst fel om adressen det var Svängrumsgatan någonting), jäck!

Jag och Alex ute i svängen

Jag vet inte vad man skall börja med att beskriva så jag gör det enkelt och väntar med det till senare. Ångesten var i alla fall inte nådig när man tog sig till gaten på Atens flygplats där man för två veckor sedan hade gått leendes, föväntansfull och med Alex. Nu var man sur som ättika, allt annat än förväntansfull inför ens nya hem och ensam.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback