Victoria Beckham - "I am my beloved, my beloved is mine"

Victoria Beckham - "I am my beloved, my beloved is mine.""I am my beloved, my beloved is mine"

Ibland lönar det sig att ha läst religionvetenskap i 1,5 år, inte ofta men ibland. Victoria Beckham har skaffat sig en tatuering där det på hebreiska står "I am my beloved, my beloved is mine" (som även David har men på armen), vilket kommer från det Gamla Testamentet eller snarare från "Höga Visan" 6:3  ("Song of Solomon" på eng) . På svenska betyder det "jag är min väns och han är min" som det ofta står på bröllopsringarna när judiska par gifter sig, Beckhams gjorde det däremot för att fira sin sjätte bröllopsdag och även för att hedra sin (Davids) familj som är judisk (sen när är min fråga?).

Kommentarer:
Postat av: yenny

fan va nice att du visste.. tycker sånt här är jättespännande. vill själv tatuera in något i nacken, någon textrad på ett annat språk.. gärna något ur bibeln eftersom jag är kristen. men det är svårt att bestämma sig för vad dock ;)

Postat av: 888

Hi 888.

2006-08-04 @ 08:17:34
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback