2-2

Såg matchen på Södra Liden som sagt, eller såg och såg är att ta i för pappas huvud var nämligen ivägen hela tiden. Dessutom kollade jag inte igenom menyn tillräckligt så jag beställde in nachos som smakade skokartong medan min syster Ellen åt på en saftig hamburgare med gyllene pommes frites, pappa en jättegod räksmörgås med tusentals räkor på och de andra lovprisade även deras mat. Så grattis, såg knappt matchen, åt skokartong och pappa knockade mig när Sverige var nära att lägga mål.

Sverige - England 2-2 och nu på lördag (söndag?) möter vi värdnationen Tyskland som kommer bli ett elddop. Efter matchen åkte människor omkring i stan med deras skrotiga bilar tutandes, skreck Sverige och viftade med svenska flaggan. Längs trottaren sprang småflickor (14 års åldern) med Sverige tröjor och skreck "Zlatan". Herregud, är jag den enda som verkar ha förstått att vi precis bara klarat oss levande ur gruppen?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback