Midsommar

Midsommar är över. Som sagt skulle jag spendera och fira min midsommar i Lysekil med ett trettiotal andra i en sommarstuga med idyllisk miljö. Vi skulle vara uppe vid klockan fem och sex skulle middagen serveras och var va vi vid halv sex? Precis, vi (jag, Tobbe, Ezzi och Daniel gånger två) hade precis lämnat i Göteborg och åkte i hiskelig fart så jag började genast utforska bilbältets kapacitet och tur var det att vi inte krocka för då skulle inte jag antagligen inte ha funnits nu. Vi var tvungna att ringa och fråga efter vägen utan att avslöja att vi precis lämnat Göteborg vilket gick sisådär. Vi tyckte vi var listiga när vi sa att vi missat färjan 3 gånger tills Daniel var tvungen att avslöja allting dagen efter. Vi kom i alla fall fram vid halv sju, maten var uppäten och jag och Daniel hade med oss hela 10 kilo kokad färsk potatis som vi hade kämpat med hela eftermiddagen vilket vi alltså inte hade behövt med andra ord. På kvällen åkte vi in till Lysekil stad och gick till Havsbadet där kvällen spenderades. Kom dock hem tidigare än väntat när jag träffade på en överfriskad Pepsi utanför Havsbadet och vi bestämde oss för att ta oss hem. Vårt enda problem var att vi inte visste var vi bodde och det gjorde inte taxichauffören hellre så vi lyckades inskaffa oss helgens dyraste taxinota, grattis! Senare droppade alla andra in en efter en och på morgonen när vi sen vaknade mådde jag allt annat än bra. Åkte hem vid en tio för att hinna hem till fotbollen men dess innan var vi tvungen att skjutsa hem Ezzis hemsläp han lyckats få med sig och hör och häpna hon hade gått runt med en sovsäck och sax hela kvällen (fråga mig inte varför, men jag kunde inte sluta skratta trots att hon stod precis bredvid mig och jag pratade om henne som hon inte var där). Efter en helvetesfärd hem (jag trodde att jag skulle var tvungen att säga till Daniel att stanna när som helst för det var så jag mådde) kom jag hem livslevande. När jag sen öppnade dörren hem väntade jag mig jubel, kramar och blommor men mötes dess värre av "är du hemma redan?". Äh, nej det är inte jag utan mitt spöke.

Daniel midsommar

På bilden: Daniel lägger sig på Carins bil när dom skall åka in till Lysekil stad vilket gör att hon blir fly förbannad och jag står och iakttar hela spektaklet skrattandes. Jens i bakgrunden.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback