Sell out?

Jag funderar lite högt hur mycket man kan (och vill, och vem fan som bryr sig?) avslöja av sitt liv och sitt inre utan att vara en sell out? Räcker det med ytliga skriverier om vad man gjort under dagen, ätit, vill köpa och sedan lägga upp några bilder på det. Är det intressant? Eller skall man avslöja ens djupaste, mörkaste och kanske mest pinsamma hemligheter som man egentligen inte alla gånger vill blotta?

Ta några av våra kära dokusåpa-kändisar som exempel när det gäller att blotta sig. Linda Rosing gick ut i pressen med att hon knarkar för allmänheten ochdet gav den effekten hon ville ha. Polisen skuggade henne och inga langare vågade sälja till henne och därmed så fick hon inte tag i några droger. Carolina Gynnig (som jag för övrigt tycker om) skrev om hennes ätstörningar i hennes bok "Ego Girl" och så länge hon berättade om hennes bulimi som något som varit så är det inte lika avslöjande som att blogga om något liknande utlämnade när det handlar om nutid.
Hur mycket man än vill förneka det så finns det faktiskt en anledning, även om dom kan vara olika från individ till individ, varför man bloggar för världen (även om det inte är en enda själ som läser den) och inte skriver i en rosa dagbok med lås som ingen som inte har nyckeln kan läsa (eller ett gem att lirka upp låset med).

Jag har funderat lite om varför jag bloggar och sorgligt nog (kan det anses) så är det nog för att den slår ett slag för den lilla människan och hennes chanser. Med en förhoppningsvis blivande framtid inom media och journalistik  så kan jag faktiskt hoppas att någon skulle trilla över min blogg och tänka "aha hon kanske kan bli nästa Linda Skugge" (om man bortser från det faktum att jag inte vill att någon skall missta mitt hår för en svart mopp och att vi inte delar samma åsikter, thank god). Alla djävla mode-bloggar får en massa jobberbjudanden en stup i kvarten och vad kan dom förutom att klippa och klistra in lite bilder och skriva "detta är snyggt" så varför inte jag tids nog?

En annan sak är hur mycket får man avslöja om sina nära och kära utan att dom skall känna sig blottade och till sist är jag härmed en sell out efter att jag mer eller mindre avslöjat min bloggs avsikter förutom min förkärlek till att skriva


Med det sagt så undrar jag om jag skall publicera några inlägg jag skrivit på min andra, anonyma mer utlämnade blogg. Varför inte, vem bryr sig (förutom jag)? Det måste vara tusen gånger intressantare att verkligen komma in en människa på livet än bara veta vad hon beställer för drink ute (jag beställer alltid White Lady).



Kommentarer:
Postat av: Per

"så är det nog för att den slår ett slag för den lilla människan och hennes chanser". Ledsen men att referera till sig själv som den lilla människan är nog inte helt vattentätt. ;-)

2006-06-29 @ 13:20:22
Postat av: Sun

Jodå jag håller med dig, ur rent tidsfördriv och läsvärde så är de intressantare att komma lite mer på djupet och läser man flera inlägg så kan variationen vara givande även den.

(vilket nog är anledningen till att jag läste ett par stycken från dig här och nu (!) =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback