Ännu en dag på teologen

Åkte till skolan igår och kom dit en hel kvart för tidigt vilket resulterade i att jag var en kvart längre på institutionen som verkligen är helvetet på jorden. Fick min hemtenta i alla fall efter 3 timmars föreläsning om riter och ritualer som gick in på precis allting ytligt. Det enda som är värt att nämnas från gårdagens föreläsning är att man fått den uppfattning om att det kom 3 vise män till Betlehem när Jesus föddes vilket inte står i Bibeln. Det står däremot att dom visa männen kom med tre gåvor men aldrig hur många dom var.

Hemtentan var som latin för mig, jag och Andres kollade undrandes på tentan och på varandra. Vi började rådfråga andra och fick till sist ett litet hum om vilket böcker som skall användas till tentan. Vi fick låna några böcker av vår föreläsare (tack Britt-Marie) så vi gick iväg till humanisten för att kopiera. Att kopiera så att allt kommer med och att man får önskat format är en hel vetenskap. Vi provkopierade säkert ett tiotal gånger och fick ut allt från två sidors text förminskade till en tändsticksask till en halv sida som prydde ett helt A4, men till sist fick vi våra sidor kopierade och var nöjda. Andres körde med mig så jag fick gå upp och lämna en av böckerna vi lånat och sedan tog han med den andra hem så jag får snällt vänta tills han är klar med den.


Kommentarer:
Postat av: Per

Lägg ut hemtenta frågorna! Man blir ju lite nyfiken på vad ni teologer sysslar med.

Har du riktig otur kan du säkert få massa amatörers input på vad du ska skriva. ;-)

2006-03-04 @ 16:54:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback