Efter fredag kommer lördag

Igår var jag och Daniel på middag hos Pepsi och jag åt världens godaste maträtt, en köttgryta med paprika, persilja, lök och annat gott med pasta till. Har tagit receptet och skall försöka på mig det i veckan. Min och Daniels blanddricka tog slut så i kyla, snö och is fick vi ta oss till Snipens pizzeria för att inhandla mer för att snubbla tillbaka till värmen. Vi tog oss till stada där vi mötte upp Lizzie och Frida och vi skulle dit vi går varenda lördag Parkan. Skitbra, skitkul, skit också vi kom inte in, dom skall vara stenhårda på 25 års gränsen från och med denna helg så det var tack och hej för oss och åtskilliga andra och tur det att det inte vi var dom enda som blev nekade. Vi hade egentligen ingen aning vart vi skulle ta oss nu med det var fortfarande apkallt och i ren förtvivlan kom vi fram till Vallgatan. Väl utanför Vallgatan var det bara smått folk överallt och vi tog vårt förnuft till fånga och åkte till ”Vasastan” där Daniel alltid hänger men vi kom inte in där heller, det var 25 år där och när Frida frågade ”vi är alltid här, från och med när blev det stenhårt 25” så sa vakten (som är längst nere på samhällstrappan, hata hata) ”från och med nu”. Man känner sig och är totalt maktlös och skulle känt mig mindre dissad och någon kille sa att jag det fulaste han sett och kastar en drink i ansiktet på mig (typ, fast det har aldrig hänt vill jag tillägga) än när man går strikt efter åldern. Överallt förutom i Göteborg i princip så går man mer efter målgrupp än just åldersgrupp (och här i Göteborg verkar åldersgruppen var det viktigaste när man ser vilken målgrupp som tilltalar just dom. Har du på sig en kortärmad skjorta med en hamburgare på, skor med tjock sula, jeans med märket Batistini (från Dressman) och har åldern inne så välkommen).

 Vi tog oss till ”Noon” och därefter till ”Ish” som visst hade samarbete med nattstad.se och det kan vi inte acceptera så jag och Daniel tog oss hemåt efter ett stop på McDonald’s (of course).


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback