Nyckelord: våldgästning

Igår efter att panikartat letat efter en bok jag MÅSTE använda på hemtentan som inte fanns någonstans på hela Göteborgs Universitetsbibliotek. Gick senare på en gubbe jag sett gå in och ut på föreläsningarna som hade boken och jag fick kopiera dom sidorna jag behövde ur den, tack.

Gick ner stan (alla 400 m) och väntade på att Daniel skulle komma med hans halvskabbiga bil och direkt när man ser halvdan silvrig Volvo med en chippenes som kör galet fort vem man att det är han. Vi skulle luncha men Daniel som ungefär lägger ner 7000 kr i månaden på kläder minst ville inte lägga ut pengar på mat så jag fick äta min överkokta pasta med äcklig kyckling dränkt i pepparsås och en morotsstav helt själv. Vi bestämde premilert att vi skulle gå ut ikväll (igår fredag) och när jag bestämt en sådan sak så går det inte att stoppa, då är jag redo för utgång och skall ut till varje pris. Letade efter något att ha på mig men det slutade med att jag kom hem med ingenting förutom sprit. Under dagens gång så hann Daniel ändra sitt ja till nja och därefter nej. Men som sagt när jag vill ut då skall jag ut så jag ringde Svante och mer eller mindre bjöd in mig själv för han skulle ut och partaja (Disco-Stu kan man alltid lita på). Fick se hans lägenhet som låg precis ovanför Marilyns Video så det är galet centralt och mycket tänkbart att jag kommer våldgästa honom mitt i natten någongång för att be och tigga till mig en sovplats efter någon partajnatt.

Åkte till Mölndal med Svante till Svantes kompis som fyllde år och ännu en gång så kändes det som om jag våldgästat någon men full och glad som jag var brydde jag mig inte för fem öre. Blev aningen rastlös efter 10 minuter och såg på Svantes och alla hans öl och whiskey att han skulle stanna där ett bra tag till så jag ringde Amela som fyllde år och skulle ut och bestämde att möts upp dom i stan (våldgästning ännu en gång). Tiggde till mig skjuts av en som skulle leka taxi hela natten och betalde en slant för hjälpen i natura (jag skämtar). Träffade Amela och co lägligt när dom stod längst fram i kön och gled in på Parkan. Dansade, spelade Blackjack (aldrig mer och nu menar jag det), träffade på kändisar som Zacke, Hampus och Beckas kompisar som är 89:0r, va fan. Åkte hem relativt tidigt för att Daniel hade lovat mig skjuts och tro det eller ej så ville jag inte att han skulle behöva vänta upp hela natten på mig (förresten tack Daniel).


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback