Modersinstinkt?

För första gången i mitt liv känner jag stark modersinstint för en person jag inte alls känner. Tycker om att lägga näsan i blöt och ramla in på en dagbok på nattstad.se och efter att läst ett inlägg var jag tvungen att läsa alla andra, i sträck. Människan är nedflyttad från Norrland, bor i en sketen lägenhet utanför stan tillsammans med hennes f.d fästman som hon bråkat med ständigt, hon har fått sparken och försörjer sig på att hålla i "sexpartyn" (där man säljer sexprylar dvs), hon är övervktig och tycker att ingen märker att hon ens finns när människor inte kollar på henne med äcklad blick. Hon går ut ensam, får stå i kö i evigheter för alla tränger sig före henne, har få kompisar och avslutar varje dagboksinlägg med "tack för att ni läste". Jag tycker så synd om henne att det gör ont i hjärtat.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback