Söndags(?)bloggning

Söndag (egentligen måndag) som är min officiella bloggdag, ingen annan dag i veckan har jag tid (läs: energi) att blogga om allt och inget, mestadels det sistnämnda.

I helgen bjöd jag till en liten middag och trots att det var någon hybrid mellan plockmat och buffé så tog den hela tagen att städa, tillaga (som att ta fram den gravade laxen och dylikt, matlagning på hög nivå med andra ord) och förbereda lite smått och gott. Eftersom Anna skall envisas att gå till 25+ ställen så är det alltid ett nöje att bli förnedrad när dom säger "tyvärr tjejer, det är lite för ungt" när jag lika gärna kan gå till ett ställe där man faktiskt känner människor och det inte bara är gammelgubbar och gummor. Vi gick i alla fall till Lounge till sist som även det är ett 25+ ställe men det är som ett lotteri om man kommer in eller inte och jag kan egentligen inte bry mig mindre vart vi hamnar om vi bara är i samlad trupp (vilket vi inte var den kvällen). På lördagen åkte jag till Paul där han hade inflyttningsfest och senare skulle jag möta upp Lizzie och Daniel som hade tröttnat på klientelet på "Dancing Dingo" och gått och discobowlat helt utan min vetskap. Så där gick jag runt som ett fån och försökte leta upp dom och ringde fördjävles till deras mobiltelefoner som inte hade någon täckning där de bowla (så låter utsagan i alla fall). Jag hade ingen större lust att leta upp Pauls vänner som kunde vara på vilket ställe som helst på Avenyn när regnet öste ner och mitt paraply hade gått sönder så jag tog mig hem och våldgästa Becka och hennes kompis som hade hyrt film.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback