Dissa och hissa (menlösa tv-serier vs. dokusåpor)

Jag tillhör skaran som gärna klankar ner på menlösa serier likt O.C, One Three Hill (innan jag själv börja kolla haha), Everwood, alla dessa brittiska deckare, CSI osv. Men att klanka ner på dokusåpor har aldrig varit my cup of tea (har alltid velat använda mig av detta uttryck även om det kanske inte var nödvändigt nu. Tar varje tillfälle jag får eller ger mig själv), i love dokusåpor. Sjukt kul att kolla på, skratta åt, bli upprörd över (jag och Alex planerade en trip upp till Stockholm för att få Robert från Baren veta vad vi tyckte om hans SSSSSS-ara utröstning), använda sin dyrbara tid på. Enligt Alex f.d låtsaspappa så är dokusåpor ett påhitt av staten för att vi inte skall bli intresserade av politik och kanske har han rätt för jag skall rösta på Unika Partiet med Linda Rosing i spetsen (nej jag skämta). I alla fall tror jag att "Miljonärerna" kan bli en hit, för oss tittare i alla fall. Kanske inte dom högsta titarsiffrorna i världen men dom svenska tv-tittarna vet inte sitt eget bästa. Ta bara "Club Goa" som till exempel, roligaste dokusåpan ever och bara jag som såg det.  Nej citat som Whitetrash-piloten sa idag "vill inte sitta här som en klyscha" kommer gå till historien, haha för vem fan sitter som en klyscha?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback