Klagomur

Någonstans borde TV3 och Kanal5 dra sin gräns angående tv-filmer de köper igen. Igår kunde jag inte somna och i med att det var Naöppet på fyran och poker på femman blev det självklara valet TV3 som igår visade en vansinnigt dålig tvfilm vid namnet "Midnight Express" som handlade om en amerikan som åkte fast i Turkiet efter att ha försökt smuggla hasch. Och trots att det var en b-film i alla kategorier så måste det kosta en hel del pengar att göra en sådan.

image444

Nu är det "Design: Simon & Tomas" (bild) på trean som kan vara dom mest smaklösa bögarna som visas på tv just nu.

När jag ändå är på klagohumör vill jag klaga på: modebloggar á la Engla, att man efter ha läst 40 poäng i religionvetenskap på GU måste till nästan 100% driva sina studier på eget håll (vilket jag redan gjort en termin innan och inte har lust med mer, jag vill ha mer och fler föreläsningar om bibelvetenskap av härliga Göran), att Alex har gått och blviit färgblind och sa att de mörkgröna shortsen var slut, att jag inte innehaver något sommarjobb, Karolina Lassbos guide till studentbalerna (bild), att L Word visas först vid tre på natten (men det är värt att vara vaken till och gå runt som en zombie dagen efter), människor som på allvar tror de är kulturella för de läser böcker som Snabba Cash, Ego Girl, Nattens barn, Bergdorf Blondes, etc.,  människor som självtitulerar sig som modeller (för att de då och då dyker upp i någon billig herrtidning alternativt någon sketen bar på landet i behå och hotpantsa för en femtiolapp och tre öl) eller entreprenörer.

image445

Ursäkta ordspråket som Özcan från Framen och Club Goa skulle sagt, men jag är en bitterfitta.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Midnight Express är ingen b-film. Det är en klassiker.

2007-04-17 @ 08:09:49
Postat av: Henrik

Vann visst 2 Oscars, dessutom. Hade inte du läst filmvetenskap, Sellouts? ;-)

Postat av: Anonym

vi sysslade med världsfilm och europeiska filmkulturer främst och inte böcker som aldrig borde filmatiserats, enligt min mening

2007-04-18 @ 00:42:58
URL: http://sellouts.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback