Julklappsrim

Har ni julklappsrim på era julklappar? Enligt mig är det bara uteslutande bönder och överklassen som har det på sina julklappar och som kan vara det enda vi har kvar av riktiga Sverige. Vi har inga rim på våra klappar men det skulle nästan vara värt det för att höra Ellens rim. På spårvagnen satt far och son och samtalde om julkappsrim och den yngre, som är sonen för er som är snabbtänkta, frågade om ack och back rimmade. Öh ja, sa pappan, den äldre av dom, är ni fortfarande med? åh ni är så intelligenta), och sonen säger då "vad tycker du om det här rimmet: hoppas du tycker om den här presenten annars har jag gått back". Öh va? När jag pratar om bönder syftar jag inte bara på de som livnär sig på jordbruk.

Update: Kom och tänka på att helyllefamiljer kör med julklappsrim med. Vår familj kör fortfarande inte med julklappsrim trots uppdateringen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback