Plånbok på vift

Jag söp bort min plånbok igår, jag var verkligen kanoners (som är mitt ord för kanonfull). 21 år och kanoners, 21 år och pinsam. Fick i alla fall med mig mitt kort, men passet (har inte skaffat mig ett leg ännu vilket jag får äta upp nu, hur skall jag hinna på mitt pass alt. leg till den 22:e då jag har tenta?), kåravgiftslapp där det står att jag betalt (samma där, behövs även den på tentan), lite pengar, lånekort (och jag skaffa mig ett nytt förra veckan), osv är borta med vinden.

Var inne på Parkans hemsida för leta upp ett telefonnummer man kan ringa och se om dom har en plånbok på vift och snubbla över denna "intervju":

"Hallå Magnus, du chefar på Park Lane, vi tänkte ställa några snabba frågor.
- Javisst, kör på bara.

Vad har ni för åldersgräns på klubben?
 - Det är faktiskt lite olika, fredagar är runt 22, lördag runt 25 och söndagar är restaurangfolkets stora partydag.


Vadå runt? Har ni ingen bestämd ålder?
 - Joo, men ändå inte… vi gillar att ha en rolig mix av olika gäster.


Hur menar du då?
 - Jo, om vi är stenhårda på 25 år en lördag kväll och det kommer en kille som är 24 med rosa kaninöron, dykardräkt och simfötter så vill vi absolut att detta sköna original kommer in. En sådan snubbe får man bara inte missa!


Okey jag förstår. Tubsockor i bruna sandaler då?
 - Nää, det är ju inte riktigt lika upphetsande och spännande.

Men tjejer med stora bröst brukar väl aldrig ha några problem att få komma in?
 - Stora bröst, mus-kort kjol och höga klackar är självklara.. (skratt) …men skämt och sido, vi vill naturligtvis att gäster skall ha klätt upp sig lite när dom besöker oss. Man har mycket lättare att komma in när vakten ser att gästen faktiskt brytt sig lite för att ha en trevlig och rolig kväll i Nöjes-Göteborg.

Så att komma direkt från jobbet på bilverkstaden är ingen bra idé?
- Helt rätt!

Vip-kort och stamgäster, hur gör ni där?
 - Vip-kort och dom gäster som vi känner igen som bra och trevliga har förtur.


Är det dyrt att gå in på Park Lane, vad kostar entrén?
 - Vissa kvällar kan det vara gratis, lördagar är det 100 kr, söndagar bara 40 kr. Det dyraste var nog när Motörhead spelade live, 350 kr i entré, men det var ju ändå löjligt billigt för ett Världsband av den kalibern. Dessutom en sanslös upplevelse för dom som lyckades skaffa en biljett.

Folk säger att Park Lane är Göteborg och Sveriges enda riktiga nattklubb, kommentar?
- Jag tackar, bockar och bugar.


Nästa fråga, jag har sett att ni har en sådan där metalldetektor som finns på flygplatser, är det verkligen så farligt inne på Park Lane?
 - Tvärtom! Så tryggt är det inne på Park Lane om du tänker ett steg längre. Anledningen är att vi alla märker ett ökat våld på gator och torg med vapen och tillhyggen. - Detta vill vi absolut inte ha här inne i nattklubben.

Jag har även sett videokameror i entrén och inne på klubben?
 - Samma sak där, vi har en speciell firma som jobbar stenhårt med säkerheten!

Men Robbie Williams slapp väl gå igenom metalldetektorn antar jag?
- Japp, den pojken slapp. Han smusslades in via ”hemliga-dörren”.

Just det, kändisar, Park Lane måste nog vara en av Sveriges mest kändistäta nattklubbar, varför då och hur då?
 - Först och främst har vi en grym lokal med en internationell riktig Nightclub-Feeling”, sådant gillar världsstjärnorna som besöker oss. Genom åren har vi också lärt känna många av kändisarna personligen och då rullar det på. Sen åter igen, vi jobbar bra med säkerheten."

Kan någon stava till p-i-n-s-a-m.


Kommentarer:
Postat av: fiffiiituussaanlillamusanmuuu

Ja, Du kan!

2007-02-13 @ 17:06:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback