Dagen som börja som ett helvete...

Vaknade som sagt vid fyra. Mådde så dåligt att duscha kändes som en hel vetskap som tog på alla krafter jag hade och några till. Tog mig in till stan för att rådfråga om mitt hår, hamna i frisörstolen och var helt säker att det skulle sluta i katastrof. Orkade knappt kolla mig i spegeln utan betalde bara och gick till MacDonalds för att tröstäta och råkade där tappa halva hamburgaren över mig och brydde mig inte ens om att torka bort ketchupen från jackan. Gick runt med min bruna trenchcoat som var fylld med ketchup och såg ut som en hemlös dagdrivare och tog mig till Stadsbiblioteket för att lämna försenade böcker. Där efter tog jag mig till Hemköp för att handla mat TILL MIG SJÄLV vilket klingar helt fel (mat till mig hemma skall köpas och betalas av mamma, nu fick jag köpa den, dock inte betala). Sedan sprang jag till spårvagnen och det spöregna, lyckades snubbla framför ingången och halva spårvagnen skratta åt mig. Betalade dessutom både dit och hemväg utan en kontrollant i sikte, skall man betala får dom vill komma någon djävla gång också.

Kom hem märkte att jag "volymskyddat" min iPod så nu behöver jag någon kod. Någon som förstår? Och sedan gick jag till spegeln för att se hur hemsk min nya hårfärg egentligen var. Inte rödtott längre och inte blond som jag ville (får ta det i etapper sa frisören så skall dit om några veckor igen) och hör och häpna det såg okej ut. Riktigt okej, jag är till och med nöjd och inte ens Daniel skall få mig att tvivla på det.

Ringde Daniel och skall snart in till stada och därefter bio och något glas vin eller två. Imorgon kommer Challe och dagen som började som ett helvete börjar verkligen arta sig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback