Malou von Sivers

Malou von Sivers

Trots att jag lovat mig själv att inte se ett avsnitt av "Let´s Dance" så kunde jag inte låta bli när jag låg i sängen och  "pluggade" samtidigt som tvn stod på imorse. Jag läste någonstans en persons blogg som tyckte det kändes olustigt att se en bild på Helen Mirren när hon vann sin Golden Globe för någon vecka sedan. pInte på grund att det var Helen Mirren utan för att ha urringning och grått hår inte går hand i hand.

Ungefär samma sak känner jag när jag ser Malou von Sivers. Jag vill inte se hennes klyfta, hennes ben och se henne flörta med sin betydligt yngre danspartner. Det är inget sensuellt över det i huvudtaget, bara äckligt (och jag tycker inte jag åldersdiskrimerar hur konstigt det än låter, jag persondiskrimerar). Dessutom så skrattade hon något jag inte visste att hon kunde göra. Igår morse så såg jag henne på tv4 (suprise suprise) där hon satt med i en panell och pratade om kanalens utbud och där satt hon med samma uppsättning hon hade när hon dansa i fredags. Hon måste ha sett sig själv i spegeln och tyckt att denna uppsättning var så raffig (så säger man i den åldern) att den skall jag försöka behålla så länge som möjligt, helst hela livet ut.

Ungefär som jag när jag uppträdde (mima) till Carola på fritids i lågstadiet (jag kom på andra plats, fick dock bara tre röster, vinnaren utklassa oss andra rejält) och jag kom med min "Carola-outfit", det vill säga vit kråsskjorta och röd väst, nästa dag i skolan och tyckte jag var skitfräck. Det första jag fick höra var av en klasskamrat (som hade röstat på mig dagen därinnan, tack tack) "du har på dig samma kläder, tror du att du är Carola". Och jag det trodde jag, eller i alla fall ville.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback