Svaret på världens problem

Jag har varit så fruktansvärt deprimerad denna vecka. Och inte deprimerad som i "jag är lite nere för tillfället" utan snarare "jag vill aldrig gå upp ur denna säng igen". Och det har jag i princip inte gjort innan helgen. Jag var i skolan och hade en obligatorisk examination, och jag som ändå tycker om att gå in på sidospår kan säga att det var något av det löjligaste jag gjort i skolväg.  Examinationen som brukar vara något man i alla fall får avverka en dag (i mina mått mätt, alla andra håller på i evigheter och sitter med sina grupper i dagar, but not me) för att förbereda sig vilket inte alls var fallet denna gång. Till denna skulle vi komma oförbereda och jag klagar inte, mindre arbete för mig, men själva uppgiften vi skulle göra var något de borde ge människor som läser medie i gymnasiet första skoldagen om inte innan. I alla fall jag har varit i skolan en gång, vart med mamma och handlat två gånger och annars har jag rört mig från sängen och köket och inte ett steg till.

På fredagen ringer pappa som vet hur jag mår och säger att han har något som skulle få mig på bättre humör, han skulle nämligen ha några över på fondue. Så där har ni, recepet mot alla problem, fysiska som psykiska går att lösa med fondue. Behöver jag tillägga att jag inte kom.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback