God Jul!

Julskyltningen är uppe, det handlas julklappar och alla pratar om hur mysig julen är och hur mycket chocklad och julskum som skall ner i år. Jag har alltid tillhört skaran som älskar jul och som är barnsligt förtjust med allt som har med jul att göra men man växer väl upp och mognar? Det gör i och för sig inte jag och det är inte därför mitt förakt för julen har blommat ut nu, utan för hur folktomt det kommer vara i år trots att jag har världens största släkt. Vi firar alltid jul med mammas sida som tillhör den mindre skaran och mindre blir den eftersom mina morföräldrar har kolat vippen som Alex kallar det när man dör, min moster och hennes familj skall till Ramundberget i år och dit ville jag verkligen inte med och att min pappa är barnslig nog och inte vill fira jul med min mor. Och trots att jag är den största materialisten i stan och det var inte alls många år sedan jag grät sist då de glömde köpa en klapp till mig som jag verkligen verkligen ville ha så handlar väl jul om att umgås med nära och kära hur tråkigt man än har. Förra året så sa jag till mamma när vi skulle hem att nej, vi skall stanna här en timme här och ha råkigt, det tillhör traditionen och det gjorde vi. Traditioner är till för att följas.

I alla fall vill pappa inte fira med mamma för 1. han tycker det är barnsligt att de skall fira ihop när de varit skilda så många år och 2. vi kanske skulle få för oss att de skall bli ihop igen. Que? Det sistnämnda är skrattretande, skall vi tro att ni skall bli tillsammans än? Nej, jag tror inte en unge över 10 tror att deras föräldrar skall bli tillsammans igen efter de separerat och vill vi ens det? Nej. Skulle inte ens förvåna mig om han ber oss gifta oss två gånger, en då mamma är med och en då han är med för att vi inte skall få för oss något. Jag skall i och för sig inte gifta mig om jag inte träffar världens unberbaraste och han promt vill gifta sig. I och för sig skulle jag kunna gifta mig imorgon om jag träffade rätt människa för att sedan skilja mig dagen därpå, det är sådan jag är, lite småimpulsiv.

Det bästa med Jesus är inte att vi firar hans födelsedag varje år utan att han kunde göra vatten till vin. Tänk er om man kunde göra det, mmmmmm. Hoppas Alex firar med oss i år det kan bli lattjolajbans speciellt efter att han gått och blivit lite småalkoholist. Som den vän jag är så reagerade jag som man skall göra när han berättade det för mig åh har du. Jag kanske inte skall säga det här men vad glad jag blir.

Googlar man Christmas from hell får man upp den här bilden på dessa stackare. Undrar vad dom gjort för att förtjäna det. Gett någon tygtofsar i julklapp som min pappa gjorde till oss syskon ett år. Schyrre men det är inte 80-talet längre:

image560

Kommentarer:
Postat av: amela

varför googlar man christmas from hell annaa haha


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback