Guten Morgen

Jag hann i tid till doktorn igår vilket var tur. Inte för att jag var rädd att komma försent till doktorn utan för att jag ville ha tid att läsa tidningar i vänterummet. Där är all bra skit ingen djävla Allers där inte. Jag kröp på alla fyra för att hitta den bästa tidningen som hade hamnat under bordet och satt och mös tills en galen kvinna kom in. Jag var hos psykdoktorn igår och alla människor likt mig kanske inte är helt hundra där. Hon var inte ens femtio, eller trettio kan jag säga.

Jag somna som en stock klockan sex igår så nu har jag vaknat till liv och är pigg minst sagt. Väntar på att Daniel skall vakna till liv och sedan har jag planer för oss som han inte känner till. Jag vill ut på äventyr till Ullared. Jag älskar att strossa omkring där bland skandallösa människor, lågpris och fula saker. Då känner jag mig som hemma.

Snart är det första advent, därefter jul och till sist nyår. Jag bryr mig inte om nyår, det har aldrig gjort. Jag firar nyår som alla andra och skålar in det nya året och så men jag orkar aldrig slita av mig halva håret för att få ihop de perfekta nyårsplanerna. Alla mina nyår har slutat (och vissa börjat) i skandal och då syftar jag inte på att man har druckit för mycket. Detta år skall jag till Stockholm med Alex och det är allt jag behöver. Vi skall till Gunilla om jag inte missförstått allt och jag hoppas Frida och Jakob är i stan eller i Göteborg under julhelgen så man får träffa dom något.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback