Food on the table

Jag skall aldrig mer göra mat som innehåller mer än tre ingredienser. Fått en hangup på pastsallad så idag ksulle jag göra en kycklingpastasallad vilket var enklare sagt än gjort. Ringer mamma som är i affären och ber henne köpa penne och kyckling. Hon kommer hem utan kyckling för den var slut och med EN PENNA! Inte riktigt samma sak men skitsamma. Hittade lite penne i skåpet, lite grönsaker och fetaost som jag slängde ihop. Köket ser ut som ett bombnedslag och jag vägrar äta innan jag fått min kyckling. Skickade iväg mamma på kycklingäventyr och nu har hon varit borta i en timme. Detta kan låta hårt men hon skulle faktiskt iväg och hämta ut medicin åt Beckis så jag tyckte att vi kunde slå två flugor i en smäll. Det där med peppar och salt är svårt med, särskilt när kvarnen ser likdana ut, resten låter jag bli osagt.

Kommer ihåg när jag var mindre och såg på tecknat och Kalle Anka hade ett piller man hällde lite vatten över och vips blev det till en hamburgare. Jag trodde på allvar att det skulle finnas ett sådant på marknaden nu, jag väntar fortfarande.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback