(B)Rolle



Brolle är så sjukt lik Rolle.

.

Kommentarer:
Postat av: jacob

ett radargäng, säger du. varför inte. men jag vet inte riktigt vem den där rolle är, mer än att han figurar här lite då och då.

2008-08-27 @ 12:58:45
Postat av: anna braun

han är göteborgs stora stolthet det är allt man behöver veta om honom. och han brukar säga att jag har fin färg på huden (inte ansiktet utan på huden) så i löööv him of course. så du sitter och surfar när du är på jobbet...vaaaa...vaaaa....vaaaa



själv gick jag hem tidigare, jag och min partner in crime tänkte knappast dela ut flyers när det regna...ich dont think so

Postat av: jacob

den där rolle verkar minsann vara en riktigt hygglig kille. brukar han ha vita skor tillsammans med outfiten han bär på bilden? får han ligga mycket?



och jag jobbar liksom på internettet, så jag kommer undan med att surfa.

2008-08-27 @ 16:06:02
Postat av: anna braun

jag kollar aldrig skorna du vet jag drunknar i hans ögon. däremot har han alltid skjorta, ibland slips tom, så han är en uppstyrd kille.



dess värre får han inte ligga så mycket...hade med sig en påse med skvallerblaskor till parkan och väntade på en date. hon kom aldrig dock...



just det ja du jobbar med das internet...ser du ut som den typiska 24/7-internetanvändaren med fett hår

2008-08-27 @ 17:21:54
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

varför hade han med sig en påse med skvallertidningar till en date? trist att hon inte dök upp förresten.



nä, inget fett hår här inte. snarare lagom långt, lagom välfriserat och lagom tjockt och vågigt. (du kan sluta dregla nu.)

2008-08-27 @ 19:54:27
Postat av: anna braun

det låter som en hårdrockare. ingår den långa läderrocken i priset?



nej hon dök inte upp....det var väl en skämt från någon vilket kan tyckas lite elakt. men nu efter att han var med so do you think you can dance är han hjälte här i stan. och bäst av allt han springer alltid fram till mig och ser mig en puss och svettig kram. kääärlek

2008-08-27 @ 20:05:26
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

inte hårdrockare va. nu när jag läser genom det jag skrev innan, ser jag visserligen e-type framför mig, så okej.

nä du, jag ser mer ut som strindberg gjorde i håret. och carl-philip när jag inte klippt mig på ett tag.

2008-08-27 @ 21:37:05
Postat av: anna braun

carl-philip....gaaaaah, bara det namnet kalla kårar. allt som har med kungafamiljen att göra får mig antingen att skratta eller gråta.



älskar att du jämförde dig med honom. någon som kommer in från lilla staden med storstadskomplex....LOL



du får gärna kasta skit på mig med om du vill, det är valfritt of course. jag kanske bara är helt flawless....öhhhh nej

2008-08-27 @ 22:13:44
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

herregud. här tolkar man visst hur som helst. jag skrev att mitt hår ser ut som calles när jag inte klippt mig på ett tag, alltså lockigt och bångstyrt och jävligt fult. nu brukar jag visserligen gå till frisören innan det händer, så glöm det där. ok?

2008-08-27 @ 22:28:45
Postat av: anna braun

calle är det så man kallar honom i innersta kretsen



så nu skall jag sluta

2008-08-27 @ 22:46:43
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: anna braun

men nu får du fan pallra dig hit

2008-08-27 @ 23:30:17
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

sorry, var iväg ett litet tag.

2008-08-27 @ 23:56:56
Postat av: www.sellouts.blogg.se

vaddå var calle förbi en sväng eller?



så NU slutar jag. for real, my dear

2008-08-27 @ 23:59:41
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

ha ha, nä det var han inte.

2008-08-28 @ 00:01:51
Postat av: jacob

och vi i innersta kretsen kallar förresten honom för cp. och det blir ett jävla liv om man blandar ihop honom med originalet från sollentuna.

2008-08-28 @ 00:03:49
Postat av: anna braun

tycker cp låter som ett passnade nickname



har du något?

2008-08-28 @ 00:06:39
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-08-28 @ 00:08:58
Postat av: jacob

ja, jag kallas ted efter ted i scrubs. det tycker jag är direkt opassande, men vad ska man göra.

2008-08-28 @ 00:10:56
Postat av: anna braun

oh boy. utmässigt med? nej just det ja han kör med kranshåret och du calles hår



jag kallas lobster, efter lobster

2008-08-28 @ 00:14:31
URL: http://sellouts.blogg
Postat av: jacob

you wish. nä men jag blir ibland jurist på fyllen och sådär.



vadå efter lobster?

2008-08-28 @ 00:17:15
Postat av: Anonym

det kan hända att jag säger att jag doktorerar på fyllan men det skall jag i och för sig göra...snart.



så du blir jurist på fyllan. inte bättre att säga att du författare och ljuga om gensvaret



lobster efter en kille i min klass som kom efter varit i alperna i en vecka och tyckte han såg hetast ut i stan när han var bara var en lobster. så efter det kallar vi alla lobstrar.



om jag svänger ut lite mycket beror det på tictacpiller. sov inget igår



det bästa med dessa att alla ens sinnen försämras med hundra

2008-08-28 @ 00:25:38
Postat av: jacob

ojdå. vad ska du doktorera i?



jag sov alla min åtta timmar igår, rasade ihop ovanpå sängen vid 23-tiden och sov ända fram tills imorse. så idag har varit en ovanligt bra dag.

2008-08-28 @ 00:35:18
Postat av: anna braun

religionvetenskap och ämnena runt om har jag läst ihop en herrans massa poäng, men jag har inte riktigt bestämt beforskningsområdet



måste hopp i säng, men 22:00 sharp här imorgon ;)



trevlig kväll, natt, morgon, lunch...ja du förstår

2008-08-28 @ 00:40:26
Postat av: jacob

intressanta ämnen. vill minnas att jag sett en davidstjärna på någon bild, är du judinna?



see you tomorrow, then. sov gott.

2008-08-28 @ 00:43:10
Postat av: anna braun

min mamma är inte judinna vilket gör mig inte till "renrasig" så jag håller på att konvertera



jag har inte tänkt så mycket på det...rätt svårt att hitta ett forskningsområde som inte blir för stort.



har du några överambitiösa planer inför helgen?

2008-08-28 @ 19:32:47
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

jag förstår. men det måste väl finnas något inom religionsvetenskapen som du tycker är särskilt intressant?



min helg är fortfarande helt tom. vilket förvisso är ganska skönt. din då?

2008-08-28 @ 22:09:37
Postat av: anna braun

mer hur kändisar använder religion i pengasyfte, judendom i afrika, populistisk religion.



inga plner....inga kompisar att high-fivea med?



imorgon fyller systern år så hon skall firas och sen kanske ut, lördg passa barn på kvällen och så har jag en hemtenta jag håller på med nu och som skall bli klar innan måndan

2008-08-28 @ 22:29:12
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

ha ha, jodå. någon finns det nog. förmodligen ska jag väl ut och paja min hjärna lite någon kväll denna helgen också.

2008-08-28 @ 22:51:00
Postat av: anna braun

annars kan du alltid umgås med någon av karaktärern i din bok. fantasi är viktigare än kunskap sägs det....så fantasi kan används till mycket som att uppfinna låtsasvänner

2008-08-28 @ 22:54:06
Postat av: jacob

ingen dum idé alls. bara ett bekymmer, jag kan inte skriva när jag mår bra eller känner mig nöjd. och för tillfället gör jag det. vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

2008-08-28 @ 23:01:46
Postat av: anna braun

det är min inverkan på folk, bara en liten dos av anna får vem som helst som är självmordsbenägen att må super. bara sån jag är



har du inga kompisar i stockholm så får du väl funderar till varför det är så och vips så är du deppig



by the way så kan jag även göra den mest lyckliga, olycklig på fem röda. lite av charmen med

2008-08-28 @ 23:04:50
Postat av: jacob

ha ha, vänta lite nu. varför tror du att jag har inte har några vänner?



synsk och oberäknelig. härligt.





2008-08-28 @ 23:14:11
Postat av: anna braun

jag säger till dig att vara här tio och du är här kvart över tio :)



jag sitter här lik förbannat med en tenta men du...ja du har väl inga kompisar :)

2008-08-28 @ 23:21:17
URL: http://sellouts.blogg
Postat av: jacob

ha ha, spot on. jag är en tragisk liten djävul med laptopen och en halvdrucken flaska rioja som mina bästa vänner. fan.

2008-08-28 @ 23:32:48
Postat av: anna

rioja....haha. fin skit det där



vad gör dyyy då?

2008-08-28 @ 23:34:46
Postat av: anna

är du för övrigt sjukt intresserad av sci-fi, sjukt insnöad på det skulle vara ännu bättre



håller på med sci-fitenta

2008-08-28 @ 23:35:51
Postat av: jacob

jadu, förmodligen kommer du inte tro mig om jag berättar, så jag låter bli.



är inte alls inne på det där med sci-fi, är jag rädd. men vad är det för tenta egentligen?

2008-08-28 @ 23:44:04
Postat av: anna braun

jag lever efter mina egna regler så när tentan skulle vara inne i april hade jag inte gjort den så nu sitter jag med en omtenta som behandlar sådana hära frågor



Utveckling från framtidsoptimism till nostalgi, från Upplysningens tro på förnuft till Romantikens vördnad inför det Sublima (upphöjt att det inte kan jämföras, Som ideal var sublimiteten särskilt utbredd under klassicismen och romantiken), från en djup rymd att erövra till en upspridd oöverskådlig rumslighet. Två filmer, modernism och post-modernism.



jo berätta, vad gör du, chocka mig...poker? kokar nudlar? ser på sex and the city?

2008-08-28 @ 23:51:23
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

don't let the man get you down, eller vad man säger. hur går det då?



jag sitter faktiskt här med en (riktig, tror jag) vän och dricker rödtjut och har kollat på en dålig film med tom cruise i huvudrollen.

2008-08-29 @ 00:00:01
Postat av: anna braun

det går dåligt för jag får aldrig något gjort om ingen tvingar mig och den här har inget bäst-före-datum, men det vore bra om jag gjorde den så jg kan få lite csn.



en riktig vän...du hade rätt...jag tror dig inte ;)

2008-08-29 @ 00:02:12
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

trodde väl det. men det gör inget, funderar ändå på att slänga ut honom på skallen och ta ett bad istället. jag är förresten likadan, tyvärr. det där med att göra saker i god tid är inte min sak, helt enkelt.

2008-08-29 @ 00:10:23
Postat av: anna braun

ta en bad med mycket badskum, några levande ljus och bach i bakgrunden....åh lovely.

2008-08-29 @ 00:14:10
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

någonting ditåt. jag har visserligen sådana där strålar i mitt badkar, drar man igång de så har man skum i hela badrummet efter ett litet tag.

2008-08-29 @ 00:22:05
Postat av: anna braun

very fancy....very jag-är-nära-kompis-med-calle badkar

2008-08-29 @ 00:23:13
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

självklart. vi är som ler och långhalm, mycket tack vare mitt badkar.

2008-08-29 @ 00:30:15
Postat av: anna braun

vad har du mer för extravaganta saker i ditt hem. lavalampa? en liten pokermatta man viker ut och har på bordet?

2008-08-29 @ 00:32:29
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

hm. jag glömde tyvärr mitt pokerset i ayia napa nu i somras, så vi spelar med potatischips och cigarettfimpar istället. men jag har självklart en soffa i svart skinn, soffbord från ikea och skor med kardborrband.

2008-08-29 @ 00:36:49
Postat av: anna braun

heeeeeeey snacka inte skit om kardborrband kan va jobbigt att knyta ibland. hoppas du har spetsiga ormskinnsskor eller helvita

2008-08-29 @ 00:45:40
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

spetsiga skor i helvitt ormskinn. sådana som jag föreställer mig rolle ha på bilden här ovanför.

2008-08-29 @ 00:51:35
Postat av: anna braun

men så har han alltid varit en trendsetter...i alla fall här i göteborg och vi är juh lite bakom som sagt.

2008-08-29 @ 00:53:50
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

har du kardborrskor förresten? (jag såg just att man kunde kryssa i Kom ihåg mig?, och på så sätt slippa fylla i det där varje gång. underbart.)

2008-08-29 @ 01:00:08
Postat av: anna braun

jag har ett par sådana dära hemska gucciskor med kardborr någonstans vet jag...åh hemska tanke. men det är nog allt jag äger i kardborrväg



så säg något om dig nu. jag tycker du kan säga ditt namn med födelsenamn, andra och fjärdnamn

2008-08-29 @ 01:02:19
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag slutade en gång träffa en tjej pga att hon köpte ett par gucciskor med kardborrband och tyckte att de var oerhört stiliga.



säga något om mig själv. hm. jag har tre förnamn, med initialerna ujc. och nu ska jag ut på krogen och bedöva min lever.

2008-08-29 @ 21:24:11
Postat av: anna braun

ujc? hmmm



jag var ute igår med och det gick juh bra. tog med mig min syster som fyllde år och tänkte att hon kunde få se världen utanför 18års-ställena. hon började prata med en bekant till mig som är 31-32 och som har flickvän. när de sedan stod och kysstes när vi skulle dra vidare sa jag till henne va fan håller du på med och så drog jag iväg henne. och istället för att tacka så blev hon rabiat och went bananas on me, hennes älskade syster. djävla 18åringar



hur hade du det?

2008-08-30 @ 16:20:04
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha ha, härlig debut. hångla med en nästan dubbelt så gammal och dessutom upptagen kille.



jag hade en mycket bra kväll, slog förmodligen någon sorts rekord i flest klubbar på kortast tid. typ. helg efter lönings-hysteri i hela stan och det var ganska så vidrigt överallt. idag har jag mått som jag förtjänat och sitter här och kollar på amy winehouse live och äter choklad för första gången på ett år. eller något.

2008-08-30 @ 22:04:44
Postat av: anna braun

lönehysteri existerar inte göteborg, i alla fall inte på de ställen jag är på...haha. nej men det är sant antingen har de pengar och behöver inte oroa sig om löner hit och dit eller så lever människor på existensminium och dricker sig redlösa hemma. det är de två typerna som finns här i göteborg.



det var by far inte hennes första kväll på krogen men första gången jag tog med mig henne. och hon har fortfarande inte hört av sig...bortskämda skitunge

2008-08-30 @ 23:45:01
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: Anonym

har ni inte den där slemmiga massan som vill tillhöra första kategorin och lever som att de gjorde det, en helg i månaden? en stor del av människorna i stockholms uteliv består av just sådana där.



hur gick sci fi-tentan förresten?

2008-08-31 @ 03:28:19
Postat av: anna lobster

det skulle vara på parkan (rolles favoriteställe) och diverse äckelställen men inte där creddnissarna är eller dom som använda guccikardborreskor anno 2ooo.



det är en hemtenta, läs valfritt humanistiskt ämne och du kommer bara få massa hemtentor efter grundkursen för det är för jobbigt för dom att ha salstentor. för då måste föreläsarna faktiskt kunna något och klara av att lära ut vad d kan och så vill de ha kvar eleverna så de kan få mera bidrag och behålla sina jobb så hemtentor är enklare då med lite kompletteringsuppgifter och sådant om något går bananas. nu sket jag juh att göra den helt i med att jag ville gå ut den helgen ich inte sitta hemma med den.



vad gör du uppe?

2008-08-31 @ 03:40:22
Postat av: Anonym

jag förstår, synnerligen logiskt med hemtentor efter din förklaring.



satt uppe inatt och kollade på tarantinos death proof igen, den är så underligt onödig att jag bara älskar den.

2008-08-31 @ 16:09:44
Postat av: anna

skulle nog hellre sitta med min hemtenta än att kolla på den

2008-08-31 @ 18:10:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback