Desperado

Läste det här på Elitas blogg som i sin tur fått detta som en kommentar.



Bara två frågor....

Säljs orangutanger som prostituerade i Thailand? Hur desperata är turisterna som kommer dit på en skala. Det finns faktiskt prostituerade i varje gatuhörn där och då snackar vi om riktiga människor som tjejer, shemales och småpojkar (jag känner mig elak, jag borde inte känna mig elak. Det är hemsk men lika mycket sant).

Och den andra frågan...vad skall Elita kunna göra åt saken? Hon verkar vara en söt, rolig och snäll tjej men jag tror knappast att hon kan bekämpa det här problemet lika mycket som jag kan få hela världen att hålla hand och sjunga
We shall overcome.

Kommentarer:
Postat av: Drömfabriken

jag håller med dig, det verkar konstigt med sådana apor... varför ska någon knulla en orangutang för at få smink? jag fattar inte...

Postat av: Sophia

Har också hört om det, men tror faktiskt inte att det var i Thailand och det var nog inte i nån större omfattning, men det förekommer och det är vidrigt!



I vilket fall som helst så är orangutangerna hotade som så många andra djur och därför är det väl jättebra om man blir "fadder" och således skänker en slant varje månad för att diverse djur- och miljöorgansiationer ska kunna fortsätta med sitt viktiga arbete.



Vad Elita och andra mer eller mindre kända personer kan göra är att uppmärksamma andra på problemet med utrotningshotade djur exempelvis och på så vis kanske få fler att stödja organisationer som försöker hjälpa. Även om man inte påverkar hela världen, så kan man faktiskt göra en skillnad, tänk på det.



/S

2008-08-26 @ 21:37:57
URL: http://pixie83.blogg.se/
Postat av: anna braun

i dont give a flying fuck about orangutanger....sorry

2008-08-27 @ 00:55:09
URL: http://sellouts.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback