Fyllegubbe

Är det bara i Göteborg man säger fyllegubbe om manliga alkoholister? Eller är det något barn bara säger. I alla fall, idag kom en sådan, fyllegubbe alltså, fram till mig och sa att jag hade snygga pjuxs när jag var och handla mat med mamma. Om han bara hade varit 20 år yngre, snygg och nykter. Sedan hamna han och hans partner bakom oss i kassökön och lirarna knäckte varsin öl. Han var inte hungrig längre berättade han, han hade nämligen provsmakat choklad, Ballerinakex och coca-cola och inte tänkte betala för kalaset. Ibland behövs det en fyllegubbe som gör ens dag.

Jag pratar inte så mycket med dom i min klass. Dels för att de har gått tillsammans i ett halvår och känner varandra, dels för att jag är rätt osocial när jag är där och dels för att jag har sett en pojke dricka proteinshake. Jag hoppas att det bara är han som gör det i klassen för jag tål inte muffinsar som dricker sina proteinshaker i sina fula specialflaskor. Däremot så tycker jag om min klass när vi kollar på film och vi alla skrattar i kapp till saker. Som idag när vi såg Fahrenheit 451 och dom har klippt roligt, i början när äpplet spottade ut och åt vissa repliker. Då skrattar vi allihoppa och har så kul så.

Kommentarer:
Postat av: Per

Ja det är bara barn som säger "Fyllegubbe". Nu säger man -Fyllegubbe? -Pratar ungjävlen om mig?

2008-02-19 @ 21:04:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback